MI A NEMZETI ÉLELMISZER NYOMONKÖVETÉSI PLATFORM?

2015 októberében a Földművelésügyi Minisztérium Élelmiszerlánc-felügyeletért Felelős Államtitkársága és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. megállapodást írt alá azzal a céllal, hogy létrehozza és elindítsa a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platformot, és támogatást nyújtson az élelmiszerágazatban érintett vállalkozások fogyasztói kommunikációjában.A Platform nyitókonferenciájára 2016. január 20.-án kerül sor a Földművelésügyi Minisztérium Darányi Ignác termében 10 órától. A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Figyelje honlapunkat, hogy időben tudja jelezni részvételi szándékát!Oldalunkra folyamatosan töltjük fel a Platform és a munkacsoportok tevékenységéhez kapcsolódó információkat.

A PLATFORM CÉLKITÜZÉSEI

A Platform célja a hazai élelmiszeripari vállalkozások helyzetbe hozása az európai piacon, nyomon követési rendszereik, üzleti kommunikációjuk és fogyasztói marketing eszköztáruk európai szintre emelésével. A Platform keretében nemzetközi azonosítási, kommunikációs és nyomon követési szabványok és azokra épülő, korszerű, internet-alapú és mobiltechnológiát alkalmazó megoldások bemutatása történhet meg széles körben. A Platform létrehozása segítheti a Minisztérium, illetve a hatóság kommunikációját is az érintett vállalkozásokkal és hatékonyabbá teheti támogatási feladatainak ellátását. A Platform keretén belül az alábbi támogató tevékenységek elindítását tervezzük:

  • Az élelmiszerbiztonságra, nyomon követésre, jelölésre és fogyasztói tájékoztatásra vonatkozó európai és hazai jogszabályi követelmények (többek között a 178/2002/EK; 1169/2011/EU; (EC) 1224/2009; (EU) 1337/2013 rendeletek; Codex Alimentarius) és azok értelmezési kérdéseinek széles körű kommunikációja az érintett hazai vállalkozások körében. 
  • Globális szabványokon alapuló és európai szinten elfogadott élelmiszer nyomon követési szabványok, megoldások, esettanulmányok, útmutatók széles körű bemutatása és azokon alapuló, minden hazai élelmiszervállalkozás számára hozzáférhető, korszerű, elektronikus tudástár létrehozása.
  • A fogyasztói tájékoztatásban és a nyomon követésben globálisan és európai szinten, vagy akár a hazai piacon megjelenő legjobb gyakorlatok bemutatása és terjesztése a magyar élelmiszervállalkozások számára, a nyomon követési megoldások alkalmazásához kapcsolódó támogató auditok és képzések bevezetése.
HOGYAN MŰKÖDIK A PLATFORM?
HOGYAN TUD BEKAPCSOLÓDNI?

A Platform valós munkáját munkacsoportokban fogja végezni, amelyeket az alábbiak szerint határoztunk meg:

  • Hús és hal munkacsoport
  • Zöldség és gyümölcs munkacsoport
  • Tejtermék munkacsoport
  • Bor és pálinka munkacsoport
  • Horizontális munkacsoport
  • Hor

A 2016. január 20-án 10 órakor a Földművelésügyi Minisztérium Darányi Ignác termében megrendezésre kerülő nyitó konferencián kerül sor a Platform programjának részletes ismertetésére és a munkacsoportok vezetőinek bemutatkozására is.

A Platform tevékenységét munkacsoportokba szervezve végzi, a Regisztráció menüpont alatt adatainak megadásával és a munkacsoport kiválasztásával tud bekapcsolódni a Platform munkájába.

HÍREK ÉS AKTUALITÁSOK
2017-07-14

Kedves munkacsoport-tagok!


Több munkacsoportunkban is elérkeztünk ahhoz a fázishoz, amelynek során egy útmutatóban/ajánlásban megfogalmazzuk, hogy az egyes ellátási lánc szereplők miként tudják alkalmazásba venni a globális szabványokra épülő vonalkódos és/vagy elektronikus kommunikációs eszközöket a nyomonkövetési megoldásaik automatizálására, egyben így korszerűbbé és hatékonyabbá tételére.


Annak érdekében, hogy a dokumentumainkban megfogalmazott ajánlásaink bevezetését konkrét gazdasági szereplőknél végig követhessük, s a felmerülő kérdéseket, problémákat azonnal orvosolni tudjuk, illetve a tapasztalatokat beépíthessük a végső útmutatókba, vagy a gyakorlati támogatási tevékenységbe, pilot bevezetéseket kívánunk elindítani.


Abban kérjük segítségüket, illetve arra keresünk jelentkezőket, hogy a meglévő üzleti kapcsolatok mentén együttműködő partnerekkel a 2017 szeptember-novemberi időszakban pilot projekteket tudjunk elindítani a fenti célokkal, és az alábbi lehetséges megvalósítások, illetve GS1 vállalások mentén:

- Adott beszállítóra/beszállítói csoportra vonatkozóan egységes címkézési gyakorlat bevezetése, ahol a feltüntetett vonalkód tartalmazza a nyomonkövetési információkat (egység azonosítása, tételszám, minőségmegőrzési idő, stb.), így automatizálható az átvételi folyamat és biztosítható, hogy a szükséges adatok bekerülnek az átvevő rendszerébe, ugyanakkor az átvétel kevesebb erőforrást igényel.


- Azokban az esetekben, ahol több szereplő nyomonkövetési adatmegosztása kerül a pilot fókuszába, ezen lehetséges rendszerek bevezetését valósítanánk meg pilot keretén belül, ahol pl. az alapanya-termelő adott tétel feladásakor rögzíti a nyomonkövetési adatokat és hozzáférhetővé teszi a következő partner számára, majd a feldolgozó/gyártó ugyanígy jár el az általa képzett tétellel, amit hozzáférhetővé tesz a nagy- vagy kiskereskedő számára.


- A GS1 munkatársai segítséget nyújtanak a technikai megoldások kidolgozásában, a beszállítók számára készítendő dokumentáció elkészítésében és kommunikálásában, a beszállítói oktatásokban (ha szükséges) és a fejlesztési igények (ha szükséges) meghatározásában, illetve a nyomonkövetési adatmegosztó rendszerek ismertetésében


Kérjük, hogy az alábbi kapcsolati rendszerek mentén működő cégek, akik nyitottak lennének a kezdeményezésre, jelezzenek vissza a GS1 Magyarország munkatársai felé, hogy tovább gondolhassuk és kialakíthassuk a pilot(ok) menetrendjét.

- Gyártó/feldolgozó – beszállítói kör (adott termékcsoport, pl. fűszer-beszállítók)


- Alapanyag-termelő/előállító (pl. nyerstej) – gyártó – kereskedő


- Takarmány/növényvédő szer – állattenyésztő/tejtermelő/termelő – gyártó/feldolgozó


Jelentkezéseiket az alábbi elérhetőségeinken várjuk:


Krázli Zoltán                                               Vatai  Krisztina

E: krazli@gs1hu.org                                    E: vatai@gs1hu.org

M: +36 30 740 6526                                    M: +36 30 218 9830


Köszönettel és üdvözlettel:

Földművelésügyi Minisztérium Élelmiszer-feldolgozási Főosztály és GS1 Magyarország

2017-06-13

Tisztelt Munkacsoport Tag! 




Ezúton szeretném figyelmébe ajánlani a FruitVeB „Változások a zöldség – gyümölcs termékpálya  szabályozásában” c. egy napos konferenciáját.



Helyszín: Szent István Egyetem Budai Campus, 1118 Budapest, Villányi út 35-43., K épület, Elnöki Tanácsterem



Időpont: 2017. június 20-án 9:30-tól 16:00-ig



Meghirdetett programnak megfelelően, kollégánk, Krázli Zoltán (Zöldség-gyümölcs munkacsoport vezetője) 11.30-12.30 között tart előadást a nyomonkövetés szerepéről és annak jelentőségéről.



Program:

  • 9:30-10:00 Regisztráció
  • 10:00-11:30 A zöldség-gyümölcs szektort, különösen a termelői szervezeteket érintő EKAER tapasztalatok, 2017. évi változások, valamint az elektronikus dokumentáció tervezett változásai. Előadó: Czinege Attila
  • 11:30-12:30 A nyomonkövetés szerepe és  jelentősége a zöldség-gyümölcs szektorban, különösen az elektronikus  dokumentáció és egyben nyomonkövetést érintő változások. Előadó: Krázli Zoltán,  implementációs és értékesítési igazgató GS1 Hungary
  • 12:30-13:00 Vita, kérdések
  • 13:00-14:00 Büfé, kávészünet
  • 14:00-14:45 A személyi jövedelemadót érintő változások, különösen a mezőgazdasági őstermelők és mezőgazdasági egyéni vállalkozók körében. Tapasztalatok, buktatók a mezőgazdasági őstermelői, egyéni vállalkozói szektor adózásaiban. Előadó: Lepsényi Mária
  • 14:45-15:30 A mezőgazdasági őstermelők, egyéni vállalkozók járulékfizetési kötelezettségei. Változások a járulékfizetésben, járulékkedvezmények. Előadó: Matlné Kisari Erika
  • 15:00-16:00 Vita, kérdések



A rendezvényen való részvétel minden esetben regisztrációhoz kötött, regisztrálni a www.fruitveb.hu  oldalon lehet. A FruitVeB tagjainak a részvétel ingyenes, tagsági viszonnyal nem rendelkezőknek a konferencia díja 9.900 Ft+áfa, mely a helyszínen, készpénzben fizetendő.


MEGHÍVÓ 

2017-05-04

Tisztelt Munkacsoport Tag! 




Szeretném figyelmébe ajánlani a mellékelt összefoglalót arról, hogy a Tyson Foods hogyan képes kihasználni a szabványosított adatokat, hogy lépést tudjon tartani a mai, folyamatosan változó ipari igényekkel. 


Esettanulmány: GS1US Tyson CaseStudy.pdf


Az esettanulmány feltöltésre került a hús és hal munkacsoport dokumentumtárába is angol nyelven. A fordítás folyamatban van.  

2017-01-31

1 éves a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform 


Harmonizált megoldások a  jobb élelmiszerbiztonságért 


2016 január 20-án indult útjára a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform (www.nenyp.hu) a hazai kereskedelmi szereplők támogatására - a Földművelésügyi  Minisztérium és a GS1 Magyarország  Nonprofit Zrt. között létrejött együttműködési megállapodás nyomán - az uniós nyomon követési előírások és a bennük rejlő lehetőségek szélesebb körben történő ismertetése, valamint ezek végrehajtáshoz a gyakorlati segítség biztosítása érdekében.


A Nemzeti Élelmiszer  Nyomonkövetési Platform célja  ehhez szorosan kapcsolódva a hazai élelmiszeripari vállalkozások helyzetbe  hozása az európai piacon, nyomon követési rendszereik, üzleti kommunikációjuk  és fogyasztói marketing eszköztáruk európai szintre emelésével. A Platform  keretében nemzetközi azonosítási, kommunikációs és nyomon követési szabványok  és azokra épülő, korszerű, internet-alapú és mobiltechnológiát alkalmazó  megoldások bemutatását valósítják meg széles körben. A Platform munkáját a  különböző ágazatok szerinti szakmai munkacsoportok keretében kezdte meg, melyeket  a NÉBIH és a Földművelésügyi Minisztérium munkatársai vezetnek. 


  1. Hús és hal munkacsoport. Vezető: Dull Péter, FM Élelmiszer-feldolgozási Főosztály
  2. Zöldség és gyümölcs munkacsoport. Vezető: Ecsedi István, NÉBIH Növény-, Talaj- és Agrárkörnyezet-védelmi Igazgatóság
  3. Tejtermék munkacsoport. Vezető: Dr. Tóth Nóra, NÉBIH Élelmiszer- és Takarmánybiztonsági Igazgatóság 
  4. Bor és pálinka munkacsoport. Vezető: Herbent Gergő, FM Eredetvédelmi Főosztály 
  5. Horizontális munkacsoport. Vezető: Temesfalvi Rita, FM Élelmiszer-feldolgozási Főosztály


A munkacsoportokban az év folyamán a tagok véglegesítették azokat az ellátási láncokat, amelyek mentén a nyomonkövetési módszertan kidolgozása megkezdődhetett. Megtörtént a jogszabályi és adatszolgáltatási kötelezettségek elsődleges felmérése is. Emellett célul tűzték ki a munkacsoportok, hogy minden – az ellátási lánc sémában azonosított – szereplő számára készüljön önálló összefoglalás a rájuk vonatkozó kötelezettségekről.


A GS1 munkatársai ezekben a munkacsoportokban bemutatták azokat a GS1 szabványelemeket, amelyek alkalmazásba vétele támogathat hatékony, automatizált nyomonkövetési megoldásokat, illetve ismertettek több európai vagy globális szinten összeállított, szektorspecifikus útmutatót, amelyek segíthetik a hazai felhasználókat a lehetséges eszközrendszerek megismerésében és a magyar piacra szánt tájékoztató, bevezetést segítő dokumentumok összeállításában.


A munkacsoporti üléseken résztvevő vállalkozások számára meghirdetett nyomonkövetési audit lehetőségét 6 cég használta ki, a GS1 auditorai 2 tejipari, és 1-1 gyümölcsfeldolgozó, borász, húsfeldolgozó és halászati cégnél végeztek felmérést a nyomonkövetési megoldásokra vonatkozóan.


A NÉNYP munkacsoportok szakmailag aktív és eredményes évet zártak.


A Platform elmúlt egy  éves munkájának részletes eredményéről, illetve az idei évre vonatkozó  tervekről a 2017. január 18-án megrendezett konferencián hallhattak az  érdeklődők.


Az FM képviseletében  Laszlovszky Gábor köszöntőjében elmondta:

Egy éve indult útjára az FM és a GS1 Magyarország közös projektje, mely a modern információs és nyomonkövetési technológiákat és az ezek alapját képező GS1 szabványokat hivatott megismertetni a hazai iparági szakemberekkel.

Mit is értünk a nyomon követés alatt?

Az élelmiszerlánc minden fázisában a megfelelő információkkal kell rendelkeznünk a termékekről egyrészt a fogyasztók védelme érdekében is - például a speciális étrendet igénylők esetében ez egyre fontosabb - nem utolsósorban azért, hogy ha valamilyen incidens történik, akkor időben és a legkisebb veszteséggel reagálhassanak az érintett vállalatok és az esetleges károkat és veszteségeket minimálisra tudják csökkenteni.

Nagy változáson ment keresztül a kereskedelem is - a világszintű, határokon átívelő rendszerek miatt nehezebb követni a termékek áramlását - ez is indokolja a komolyabb nyomonkövetési megoldások alkalmazását.

Jelenleg nagyon sokféle rendszer működik a hazai piacon, melyek pontossága, összetettsége függ a vállalkozások méretétől és lehetőségeitől.


A  NÉNYP célja az, hogy olyan szabvány alapú, hatékony rendszerekkel ismertessék  meg a hazai vállalkozásokat, melyek nem csak a nyomon követés terén jelentenek  előnyt a cégek számára, hanem a működési hatékonyság terén is.

A harmonizált megoldások segítségével a cégeknél felhalmozott rengeteg információ könnyebben és strukturáltan átadhatóvá válik a fogyasztóknak vagy az üzleti partnereknek, nem utolsó sorban könnyen és olcsón mégis pontosan és nagy hatékonysággal tudnak az adatok vándorolni.

Emellett az export piacot is fellendítheti a fent említett megoldások bevezetése, hiszen nemzetközi szinten ezen szabványalapú nyomonkövetési rendszerek megléte már alapvető elvárás.


A köszöntőt követően a GS1 Magyarország kollégái, Vatai Krisztina üzletfejlesztési igazgató és  Krázli Zoltán implementációs igazgató részletesen ismertette a vertikális munkacsoportok elmúlt éves munkáját. A tervezett feladatok egy részét sikeresen teljesítették, a konkrét nyomon követési útmutatók összeállítása minden munkacsoportban elkezdődött és folyamatban van. A munkacsoportokban a regisztrált vállalkozások száma felülmúlta az előzetes elképzeléseket és az egyes üléseken is nagyon aktív részvételt tanúsítottak a jelentkezők.


A beszámolóban kiemelték, hogy a felmért igények közt a legjelentősebb a harmonizáció, a harmonizált megoldások kidolgozása volt, amiben a résztvevők közel 70%-a egyetértett.


Végezetül  az idei évi terveket ismertették a GS1 kollégái, melyben a harmonizált megoldások kidolgozása mellett fontos szerepet kapna a szakemberek képzése és  az implementációhoz támogatást biztosító pályázatok felkutatása is.


A beszámolót követően két érdekes szakmai előadásra került sor.


Elsőként a  Nielsen piackutató cég képviseletében Kocsis Eszter beszélt arról, vajon bíznak-e a magyar fogyasztók az élelmiszerek csomagolásán lévő címkék információiban. A felmérések szerint a vásárlók válság környékén megingott bizalma napjainkra visszatérőben van, és az élelmiszerekre költött keretünk ismét növekvő tendenciát mutat. A bizalom a címkén megjelentetett információkra is jellemzően kiterjed. A hazai vásárlók számára továbbra is fontos tényező az ár/érték arány, keresik a promóciókat, akciókat, üzletet és akár brandet is vált ennek érdekében. Mindemellett a magyar fogyasztó egyre tudatosabb, az ár mellett az egészségére is odafigyel, ezért utánanéz az egyes termékek tápértékének és összetevőinek.


A Plenáris ülés egy sikeres, GS1 szabványokon alapuló, külföldi frisshal nyomonkövetési rendszer implementációjára létrehozott projektet bemutató előadással zárult. A projekt első évében a nyomon követésre meghatározott szabványos keretek között – melyek több, eltérő gyakorlati megoldás kidolgozását tették lehetővé - több szolgáltató partner bevonásával összesen 16 különböző méretű és eltérő belső rendszerekkel rendelkező írországi vállalatnál történt meg a szigorúbb és hatékonyabb GS1 szabványos nyomonkövetési folyamat bevezetése – mondta el a GS1 Írország szakértője, Denis O’Brien, az írországi e-Locate projekt  vezetője.


A NÉNYP munkacsoportok továbbra is nyitottak, várjuk a beszállítók, alapanyaggyártók és logisztikai szolgáltatók csatlakozását, hogy minden ellátási lánc szereplő kellő súllyal tudja képviselni magát.


Bővebb információért forduljon bizalommal kollégáinkhoz:Vatai Krisztina (vatai@gs1hu.org), Kétszeri Dávid (ketszeri@gs1hu.org), Tóth Zsuzsanna (tothzs@gs1hu.org) és Krázli Zoltán (krazli@gs1hu.org


Előadások:

NYÉNYP - 1 év összefoglalója (GS1 Magyarország Nonprofit Zrt)

E-Locate Ír projekt bemutatása (GS1 Írország)

Nielsen összefoglaló (Nielsen Piackutató Intézet)

2016-12-14

Tisztelt Munkacsoport Tag! 

Tisztelt Érdeklődő! 


A Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform 2016. január 20.-án indult, egy nyitókonferencia keretében, melyet dr. Bognár Lajos, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkár nyitotta meg.  


A Platform célja, hogy a szektor szereplőivel történő folyamatos egyeztetéssel, a jogszabályi környezet széles körű feltárásával és megismertetésével, a legjobb gyakorlatok bemutatásával, folyamatos és kiterjedt kommunikációval, a szükséges kapcsolatrendszer kiépítésével és lobbi-tevékenységgel segítse a vállalkozásokat a kötelezettségek azonosításában, a megfeleléshez szükséges eszközök meghatározásában és alkalmazásba vételében.


Az azóta eltelt egy év összegzése végett 2017. január 18.-án, egy évvel az indulást követően, plenáris ülés keretében szeretnénk tájékoztatni Önt/Önöket arról, hogy a meghirdetett munkacsoportok hol tartanak, milyen előre lepések törtétek, továbbá mik a 2017-es évvel szembeni elvárások – célok.


Fentiek kapcsán mellékelve küldöm Önnek az eseményre szóló meghívót! A konferencián való részvétel ingyenes, ám regisztrációhoz kötött, amelyet az alábbi linken tud elérni: REGISZTRÁCIÓ


Konferencia időpontja: 2017. január 18.


Konferencia helyszíne: Földművelésügyi Minisztérium, 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 11, Darányi Ignác terem


Regisztrációját, kérem, 2017. január 16.-én, kedden, 16:00 óráig véglegesítse!


NENYP-meghivo.pdf

2016-10-10

Tisztelt Munkacsoport Tagok! 


A 2016. szeptember 20-21.-én tartott munkacsoporti találkozók emlékeztetői elkészültek, amelyeket feltöltöttünk a munkacsoportok dokumentumtárába is.


Hús és hal munkacsoport: emlékeztető - szeptember 20.

Tejtermék munkacsoport: emlékeztető - szeptember 20.

Zöldség és gyümölcs munkacsoport: emlékeztető - szeptember 21. 

Bor és pálinka munkacsoport: emlékeztető - szeptember 21.

2016-09-19

Tisztelt Munkacsoport Tagok! 


Elkészült a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform időszaki jelentése. 


A jelentést a linkre kattintva érhetik el: Időszaki jelentés


Kérdés, észrevétel esetén, kéjük, forduljanak hozzánk bizalommal az info@nenyp.hu e-mail címen. 


Üdvözlettel: nényp

2016-09-12

Tisztelt Horizontális Munkacsoport Tag!

 

A Horizontális munkacsoport a HORECA al-munkacsoportban (szállodák, éttermek, közétkeztetés)folytatja munkáját. 


Ehhez kapcsolódóan már megkezdődött a nemzetközi példák összegyűjtése és feldolgozása, valamint az érintett kulcsszereplők összegyűjtése, illetve a közeljövőben megtörténik személyes meghívásuk is az al-munkacsoportba. 


Bízunkbenne, hogy a Horizontális munkacsoportba eddig jelentkezett tagok mellé bejelentkező újonnan megszólított szereplők teljes körűen képviselik majd a szektor minden részét, és aktív szerepvállalással segítik annak folyamatainak feltárását.

 

A Horizontális munkacsoport a fenti témában a következő ülését 2016. október 13.-án tartja.

A pontos helyszínt és a tervezett napirendet tartalmazó meghívót szeptember második felében tesszük közzé. 

 

A REL terület áttekintése és a nyomon követés kapcsán a legjobb gyakorlatokkal történő megtámogatása átmenetileg felfüggesztésre kerül. 

 

Addigis várjuk mind a HORECA mind a REL kapcsán gondolataikat, észrevételeiket az info@nenyp.hu e-mail címre.

2016-07-14

A GS1 Központja által fejlesztett és most már magyar nyelven is elérhető alkalmazás "Egy hétköznapi hal rendkívüli utazásán" keresztül bemutatja, hogy a GS1 szabványrendszer elemei az ellátási lánc egyes szereplőinél hogyan szolgálhatják a hatékony nyomon követést. 


Az alkalmazás az alábbi linken érhető el, ezután csak ki kell választani a megfelelő nyelvet (Hungarian > GO)


http://discover.gs1.org/freshfoods/ 



FONTOS: Az alkalmazás kizárólag webes felületen érhető el, nincs app verziója. 



2016-07-14

Mint ahogyan arról már hírt adtunk Önöknek, a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform keretein belül, a GS1 Magyarország Zrt. munkatársai nyomonkövetési auditot végeznek, a meghirdetett programra jelentkezetteknél. 


Az eredményekről a szeptemberi munkacsoporti találkozókon számolunk be Önöknek! 

2016-06-08

Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a mai naptól az felsorolt munkacsoportok dokumentumtárában elérhetővé váltak a legutolsó (2016. május) találkozó emlékeztetői és előadásai:


Felhívnám szíves figyelmüket, hogy a munkacsoporti találkozón bemutatott nemzetközi útmutatókat és esettanulmányokat a dokumentumokban találják beágyazott dokumentumként. 


Üdvözlettel: nényp

2016-06-02

Mint ahogyan a legutóbbi (2016. május 24. és május 26.) munkacsoporti megbeszélésen is jeleztük Önök felé, szeretnénk legalább egy nyomonkövetési auditot elvégezni Önöknél, az ellátási lánc szereplőinél, a következő találkozóig, hogy a kapott eredményeket feldolgozhassuk és publikálhassuk Önök felé.

 

Ezzel kapcsolatban az alábbiakat kérjük Önöktől.

 

Kérem, 2016. június 17.én,pénteken, 12:00 óráig jelezzék részvételi szándékukat az info@nenyp.hu e-mail címen, időpont és kapcsolattartó személy (+ elérhetőség) megadásával, annak függvényében, hogy az audit egy egész munkanapot venne igénybe, kb. reggel 09.00 órától 16.00 / 17.00 óráig. Az autiditot szakképzett auditorok végeznék (Vatai Krisztina és/vagy Krázli Zoltán).

 

A kapcsolatot a megadott kollégáikkal június 20 – 24 között vennénk fel, és egyeztetnénk a részleteket. 

 

Szíves együttműködésüket ezúton is köszönjük Önöknek.

 

Üdvözlettel: nényp

2016-06-02

Bizonyára emlékeznek, a munkacsoporti megbeszéléseken (2016. május 24. és május 26.-án) említettük Önöknek, hogy fontos lenne bevonni a logisztikai szolgáltatókat / partnereket a platform munkájába. Éppen ezért írok most Önöknek. Szeretnénk megkérni Önöket, hogy keressék meg partnereiket, és győzzék meg őket arról, hogy helyük van a platform munkájában.



Hogy miért kérjük ezt? Azért, mert:

  • fontos lenne, hogy arra kapjunk választ tőlük, hogy miként oldják meg az információ áramlását a szállítás minden területén / szakaszában?!

  • meg kell tudnunk, hogy mi az, amiben ők gondolkodnak?

  • mi az amit elvárhatunk tőlük? Mi az, amiben mi gondolkodunk? Ezek mennyire fedik le egymást vagy épp ellenkezően, válnak szét az igények?



Amennyiben úgy gondolják, hogy hatásosabb lenne, ha mi, a munkacsoportok vezetői vennénk fel a kapcsolatot velük (a szállítókkal, a megadott kontakt adatokon keresztül), kérem, jelezzék ezt felénk 2016. június 17.-én, 12:00 óráig a info@nenyp.hu e-mail címen. Ebben az esetben arra kérnénk Önöket, hogy jelezzék a partnereiknek, hogy keresni fogjuk Őket. Az adatok, amelyekre ez esetben szükségünk lenne:

  • Cég neve

  • Cég profilja

  • Kapcsolattartó neve és titulusa

  • Kapcsolattartó telefonszáma és e-mail címe



A kapcsolatot 2016. június 20 – 24 között vennénk fel velük. 



Szíves együttműködésüket ezúton is köszönjük Önöknek.



Üdvözlettel: nényp

2016-05-17

A mai napon minden munkacsoport dokumentumtárában elérhetővé vált a soron következő munkacsoporti találkozóra szóló meghívó. 


Hús és hal munkacsoport

Tejtermék munkacsoport

Zöldség és gyümölcs munkacsoport

Bor és pálinka munkacsoport


Az eseményen való részvétel továbbra is ingyenes és önkéntes, azonban regisztrációhoz között, amelyet az eseménynaptárnál tudnak megtenni. 

Mindenkit szeretettel várunk! 

2016-05-13

Tisztelt Horizontális Munkacsoport Tag!


A Horizontális munkacsoport munkáját a korábban meghirdetett módon két al-munkacsoportban folytatja (HORECA, REL).


A HORECA jelentősen eltérő területeket fed le, amely okán érdemesnek vélünk lehatárolásokat tenni.


Emellett megbeszéléseket kezdeményeztünk a HORECA terület meghatározó képviselőivel a munkacsoportba történő csatlakozásuk, illetve szakértői véleményük összegyűjtése érdekében.


Mindez azonban hosszabb előkészítő munkát igényel, hogy kellően megalapozott módon tudjuk az al-munkacsoport ülésen az érintett ellátási-lánc modellt felvázolni. Mindebbe bevontuk a NÉBIH illetékes munkatársait is.


A REL terület szabályozása ugyanakkor várhatóan jelentős változások előtt áll, amit érdemesnek vélünk megvárni, annak jelenlegi környezetre vonatkozó részletesebb feldolgozása előtt.


Az érdemi munka, előzetes terveinkkel ellentétben, így azonban nem fog tudni májusban elindulni egyik al-munkacsoportban sem, ezért a május 25.-re tervezett al-munkacsoport ülésekre nem kerül sor.


Az al-munkacsoportok következő üléséről időben hírt adunk.


Addig is várjuk mind a HORECA mind a REL kapcsán gondolataikat, észrevételeiket az info@nenyp.hu e-mail címre.


Üdvözlettel: nényp

2016-05-10

Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a mai naptól az alábbi munkacsoportok dokumentumtárában elérhetővé váltak a legutolsó (2016. április) találkozó emlékeztetői - előadásai, és ahol elkészült, ott az ellátási láncok véglegesített rajzai is:


  • Tejtermék munkacsoport 
  • Zöldség és gyümölcs munkacsoport
  • Hús és hal munkacsoport 
  • Bor és pálinka munkacsoport

2016-04-05

Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a mai naptól 4 munkacsoport dokumentumtárában elérhetővé vált a soron következő találkozók meghívói.

A horizontális munkacsoport soron következő 2. találkozójára, májusban kerül sor. Erről bővebb tájékoztatást a munkacsoport dokumentumtárában talál (http://www.nenyp.hu/Horizontalis) a "Tájékoztató: Scope módosulásról" c. levélben. 


Meghívó: Zöldség és gyümölcs munkacsoport

Meghívó: Tejtermék munkacsoport

Meghívó: Hús és hal munkacsoport

Meghívó: Bor és pálinka munkacsoport

A munkacsoport munkájában való részvétel továbbra is regisztrációhoz között, ezért kérünk mindenkit, hogy a weblapra belépve (felhasználónév + jelszó megadásával, ennek hiányában: regisztrációt követően) az eseménynaptárnál legyenek kedvesek jelentkezni! Akinek technikai segítségre lenne szüksége, kérem, írjon az info@nenyp.hu e-mail címre, és készséggel állunk rendelkezésére. 


Megjelenésére feltétlenül számítunk! 

2016-03-30

A nyitó munkacsoporti ülésen elhangzott, illetve az azóta a munkacsoport vezetéséhez érkezett visszajelzések alapján, valamint a hatékonyabb és célravezetőbb munkavégzés érdekében a munkacsoport vezetése a Horizontális munkacsoport tevékenységét módosítja. A Horizontális munkacsoport fókuszterületeit az alábbiak szerint hirdetjük meg:


A munkacsoport két lényegesen eltérő, ugyanakkor fontos termékpálya modell mentén, azok részletesebb feldolgozhatósága érdekében két al-munkacsopotban folytatja munkáját: 

  • Rövid ellátási lánc (REL), 
  • HORECA.


A REL alatt olyan ellátási láncot értünk, amelyet: 

  • kevés számú gazdasági szereplő alkot, 
  • akik elkötelezettek az együttműködés, 
  • a helyi gazdasági fejlesztés, 
  • valamint a termelők, feldolgozók és a fogyasztók közötti szoros földrajzi és társadalmi kapcsolatok iránt. 


A HORECA (Hotels, Restaurants, Cafés) pedig a szállodák, éttermek, kávéházak gyűjtőfogalomba tartozó feldolgozási illetve értékesítési pontokig történő ellátási lánc.


A változásokkal kapcsolatos bővebb tájékoztatót itt érheti el.

2016-03-29

Örömmel értesítem Önöket, hogy a mai nap folyamán az összes munkacsoport jegyzőkönyve elérhetővé vált a munkacsoportok dokumentum tárában is:




Bor és pálinka munkacsoport - jegyzőkönyv


Horizontális munkacsoport - jegyzőkönyv


Hús és hal munkacsoport - jegyzőkönyv


Tejtermék munkacsoport - jegyzőkönyv


Zöldség és Gyümölcs munkacsoport - jegyzőkönyv

2016-03-25

Ahogyan az a márciusi munkacsoporti meetingeken is elhangzott, a GS1 Magyarországot képviselő kollégák szeretnének visszajelzést kapni Önöktől, annak érdekében, hogy minél pontosabb képet kaphassunk az adatszolgáltatási kötelezettségekről és igényekről. A kérdőív kiértékelése a soron következő munkacsoporti ülésre megtörténik.

A kérdőív az alábbi témákra tér ki:

  • Adatszolgáltatási kötelezettségek
  • Munkacsoport főbb prioritásai, céljai
  • Nyomonkövetési adatok bekérésére vonatkozó kérdések (beszállítók felé, üzleti partnerek)

A kérdőív kitöltésének időigénye: maximum 15 perc


Kérdőív az alábbi linken érhető el (katt).

 

Határidő:

  • Horizontális munkacsoportban érintetteknek: 2016. május 13., péntek, 17.00
  • Többi munkacsoport számára: 2016. április 08, péntek, 15:00

Együttműködésükre és segítségükre feltétlenül számítunk!

2016-02-29

HELYSZÍNVÁLTOZÁS a horizontális munkacsoport kapcsán! A nagy érdeklődésre való tekintettel NEM a 203-as teremben lesz a találkozó, hanem a 101/a teremben! Megértésüket ezúton is köszönjük!

Meghívó_Horizontális munkacsoport

2016-02-24

Megkérünk mindenkit, aki már regisztrált weboldalunkra, és még nem regisztrált be az ESEMÉNY menüpontnál a releváns munkacsoportok első megbeszélésére, tegye meg 2016. február 26.-án 10:00 óráig! Ez számunkra azért kiemelten fontos, mert ez alapján tudjuk a helyszínt biztosítani, amennyiben pedig szükséges, módosítani a Földművelésügyi Minisztériumban. Az eseményre való regisztrációval kapcsolatban segítséget az alábbi dokumentumban talál. Ne feledje! Megjelenésérre feltétlenül számítunk!

Útmutató az oldal használatához www.nenyp.hu

2016-02-15

2016. március 1-8. között kerül megrendezésre a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform munkacsoportjainak első megbeszélése. A találkozó célja, hogy megbeszéljük a Platformmal kapcsolatos versenyjogi nyilatkozatot és munkacsoportonként konkretizáljuk az ütemtervet. Fontos cél továbbá, hogy a munkacsoportokon belül megtudjuk határozni az alágazati területeket (amennyiben szükséges) és a szektorra vonatkozó általános termékpályát. Természetesen számunkra fontos, hogy a meghatározó üzleti szereplőknek mik a további elvárásai a Platformmal kapcsolatban, így ezen a találkozón lehetőség nyílik arra, hogy ezeket is egyeztessük.


A Platformmal kapcsolatos tájékoztatót  itt találja.

Meghívó_Bor és pálinka munkacsoport

Meghívó_Hús és hal munkacsoport

Meghívó_Tejtermék munkacsoport

Meghívó_Zöldség és gyümölcs munkacsoport

Meghívó_Horizontális munkacsoport


2016-02-04

2016-02-05.-én a Földművelésügyi Minisztériumban kerül sor a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform következő operatív megbeszélésére. Az ülés célja, hogy értékeljük a nyitókonferencia sikerességét, és az eddig beérkezett munkacsoport-regisztrációkat, továbbá döntsünk az első ülések időpontjáról, helyszínéről és tematikájáról. Megvizsgáljuk azt is, hogy mely szövetségek – élelmiszer ipari szereplők irányába kell a Platform kommunikációját erősíteni.

2016-01-29

Nemzeti Nyomonkövetési Platformot hozott létre az FM és a GS1. 2016. január 20-án dr. Bognár Lajos, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkár nyitotta meg a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform alakuló konferenciáját. A Sajtóközleményt megtekinthetik  itt.


Vatai Krisztina_GS1

Szegedyné Fricz Ágnes_FM

Kétszeri Dávid_GS1

Jens Kungl_Metro


ESEMÉNYNAPTÁR

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium Darányi Ignác termében

Időpont: 2016. január 20. (szerda) 10:00

Cím: 1055 Budapest Kossuth Lajos tér 11. Darányi Ignác terem


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 10:00 - 12:00

Meghívó_Horizontális munkacsoport


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 203-as terem

Időpont: 13:00 - 15:00

Meghívó_Bor és pálinka munkacsoport


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 203-as terem

Időpont: 10:00 -12:00

Meghívó_Hús és hal munkacsoport


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 203-as terem

Időpont: 10:00 -12:00

Meghívó_Tejtermék munkacsoport


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 203-as terem

Időpont: 10:00 – 12:00

Meghívó_Zöldség és gyümölcs munkacsoport


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium,101/a terem

Időpont: 10:00-12:00


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

A horizontális munkacsoport soron következő, április ülése ELMARAD! Tájékoztatást hamarosan megküldjük! 

Új időpont: 2016. május 25.

Szíves megértésüket ezúton is köszönjük Önöknek! 


Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium

Időpont: 10:00-12:00

Részletek hamarosan

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium,101/a terem

Időpont: 13:00-15:00


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 10:00-12:00


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 13:00-15:00


*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 13:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 203-as tárgyaló

Részletek:  

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Cím: H-1239 Budapest, BILK, Európa utca 6.

Időpont: 10:00 - 14:00 

Részletek: Hamarosan

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 10:00 - 12:00

Részletek:  Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont:  13:00 - 15:00

Részletek: Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 10:00 - 12:00

Részletek: Meghívó 

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 13:00 - 15:00

Részletek: Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont:  2016. árpilis 28-án 10 óra.

Helyszín:  Szentes, Szarvasi út 3/b (DélkerTÉSZ telephely)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

ELMARAD

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 10:00 - 12:00

Részletek: hírek menüpontban

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

ELMARAD

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 101/a terem

Időpont: 13:00 - 15:00

Részletek: hírek menüpontban

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, földszint 71-es terem

Részletek: Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, földszint 71-es terem

Részletek: Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, földszint 71-es terem

Részletek: hamarosan

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, földszint 71-es terem

Részletek: Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium

Részletek: Meghívó - október 13

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00 és 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló

Részletek: Meghívó - 2016. november 22.

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00 és 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló

Részletek: Meghívó - 2016. november 23.

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló

Részletek: Meghívó: Bor és Pálinka Munkacsoport

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló

Részletek: Meghívó: Zöldség és Gyümölcs Munkacsoport

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló (egyeztetés alatt)

Részletek: Meghívó 2017.02.15. (10:00-12:00)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló (egyeztetés alatt)

Részletek: Meghívó - 2017.02.15.

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló (egyeztetés alatt)

Részletek:  Meghívó (2017.02.14)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló (egyeztetés alatt)

Részletek: Meghívó (2017.02.14)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló 

Részletek: Meghívó (Április 19, 13:00 - 15:00)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló 

Részletek:  Meghívó (Április 19, 10:00 - 12:00)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló 

Részletek: Meghívó - 2017. május 10. (Bor és pálinka munkacsoport)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló 

Részletek: Meghívó - 2017. május 10. (Zöldség és gyümölcs munkacsoport)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 13:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, 71-es tárgyaló

Részletek:  Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, pontos tárgyaló hamarosan

Részletek:  Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, pontos tárgyaló hamarosan

Részletek:  Meghívó

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 12:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, Fsz - 71-es tárgyaló

Részletek:  Meghívó - 2017. szeptember 21. (10:00 - 12:00)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 13:00 - 15:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, Fsz - 71-es tárgyaló

Részletek:  Meghívó - 2017. szeptember 21. (13:00 - 15:00)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!

Időpont: 10:00 - 13:00

Helyszín: Földművelésügyi Minisztérium, Fsz - 71-es tárgyaló

Részletek:  Meghívó - 2017. szeptember 13. (10:00 - 13:00)

*A részvételhez regisztráció vagy bejelentkezés szükséges!